Verzend- en retourbeleid BBQdirect
We verzenden alles binnen 1 werkdag. Dat doen we op 3 manieren.
Types zendingen
Afhankelijk van het formaat van je bestelling maken we gebruik van:
- brievenbuspost
- pakketpost
- (mini)palletzending
Brievenbus of pakketpost
Wij leveren kleine pakketten met brievenbuspost of pakketpost. We leveren uit eigen voorraad dus kun je altijd op een snelle levering rekenen. Indien een product onverhoopt niet voorradig is word je z.s.m. op de hoogte gesteld en wordt er een nieuwe termijn aan je bekendgemaakt. Mocht je je bestelling na 3 werkdagen nog niet hebben ontvangen, laat het ons dan weten. Dan kunnen we onderzoeken wat mis is gegaan. Uiteraard zullen we ons best doen het probleem snel op te lossen.
Palletzending
- Een BBQ, kamado of smoker vervoeren we op een (mini)pallet;
- Transport geschied met onze eigen bezorgdienst of met een vrachtwagen van een externe vervoerder;
- Na je bestelling nemen we per mail contact op (per mail of telefonisch);
- We plannen de levering van palletzendingen altijd persoonlijk in;
- We staan nooit onaangekondigd met een groot pakket voor de deur!
Transportschade?
Verzenden Nederland
Kosten & voorwaarden brievenbuspost / pakketpost
- We verzenden met PostNL.
- Het verzenden van reguliere pakketten onder de 23 kilo is kosteloos vanaf € 75,00 incl. btw.
- Onder de € 75,00 bedragen de verzendkosten € 7,95.
- Je ontvangt een Track & Trace code in een aparte mail. Het kan voorkomen dat je Track & Trace code pas in de avond of een dag later zichtbaar wordt.
- Bestel je houtskool, dan worden er altijd € 7,95 verzendkosten gerekend in verband met het hoge gewicht van houtskool. Je kunt maximaal 2 zakken houtskool bestellen.
Kosten & voorwaarden mini-pallet zendingen
- BBQ’s, tafels en kamado’s zijn zware pakketten en worden op mini pallet bezorgt. Voor palletvervoer maken we gebruik van onze eigen bezorgdienst of een derde partij. Dit is afhankelijk van de afstand.
- Kamado’s vanaf formaat medium worden kosteloos verzonden.
- Voor kleinere formaten BBQ’s, kamado en tafels wordt € 29,95 verzendkosten gerekend in verband met het formaat en gewicht.
- Er is geen weekendlevering mogelijk.
- De Waddeneilanden zijn standaard uitgesloten van levering. Neem hiervoor contact met ons op (in overleg mogelijk).
- Afhankelijk van de vervoerder ontvang je een Track & Trace code of maken we persoonlijk een afspraak met je.
- Laat altijd je mobiele telefoonnummer achter bij ons. Dan kunnen we je beter bereiken.
- Let op: de chauffeur is niet verplicht het pakket binnen of achter in de tuin te plaatsen. Vriendelijk vragen doet een hoop!
- Gezien het hoge gewicht van een kamado of BBQ raden we je aan om extra handjes in te schakelen bij ontvangst.
Retourbeleid
Indien je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over een product dat je online hebt aangeschaft, dan kun je deze binnen 14 dagen na ontvangst van het product naar ons retourneren.
Neem in alle gevallen eerst contact met ons op alvorens je een retourzending wilt doen. Stuur hiervoor een e-mail naar [email protected] of neem op andere wijze contact met ons op. Vermeld hierbij duidelijk de reden van de retournering, je naam, besteldatum en bestelnummer.
De kosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de verzender. Na ontvangst en controle van uw retourzending zal het factuurbedrag (minus verzendkosten) aan je worden teruggeboekt worden, mits het product 100% in de originele verpakking en in nieuwstaat verkeert. BBQdirect behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is.
Verzenden België
- We verzenden met PostNL, wordt overgedragen aan PostBE.
- Onder € 100,00 incl. btw bedragen de verzendkosten € 9,99.
- Bestel je houtskool, dan worden er altijd verzendkosten gerekend in verband met het hoge gewicht van houtskool. Je kunt maximaal 2 zakken houtskool bestellen.
- Voor het verzenden van tafels, BBQ’s of kamado’s gelden andere verzendregels. Zie “Verzenden Nederland”.
Verpakkingskosten
Verpakkingskosten zijn voor rekening van BBQdirect.
Om het milieu te sparen maken wij veel gebruik van gerecyclede en gebruikte verpakkingen.
We trachten de bestelde artikelen zo goed mogelijk in te pakken en te beschermen. Komt je bestelling (deels) kapot aan, meld het dan direct! Per mail of telefoon, maak direct foto’s van de verpakking en de kapotte artikelen. Gelieve deze beelden aan ons te mailen, dit vergemakkelijkt het proces om het probleem snel op te lossen.
Track & trace code
Nadat je bij BBQdirect besteld hebt, krijg je een email met de bestelbevestiging. Zodra je bestelling verstuurd wordt, krijg je ook automatisch de track & trace code zodat je kunt zien waar je bestelling is en wanneer het bezorgd zal worden.
Schade tijdens transport
Is (een deel van) je bestelling beschadigd tijdens transport, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. We inventariseren in samenspraak met onze vervoerder de schade en leveren indien nodig een nieuw product of restitueren kosten.
In geval van schade tijdens transport dien je binnen 3 werkdagen na ontvangst van je bestelling bij ons te reclameren. Doe je dit niet, dan kan de schade niet verhaald worden op de transporteur en dus niet aan je worden vergoed.
Defect product
In geval van een defect product dien je tevens de reden van retournering te vermelden en te voorzien van eventuele foto’s van het product en/of de verpakking.
Na beoordeling en goedkeuring van je retour aanvraag ontvang je van ons een bevestigings-email. Je dient het product degelijk, in originele verpakking en voldoende gefrankeerd naar ons op te sturen. Meld je retour hier aan.